Härliga höst

100921

Hösten är min favoritårstid. Vackra färger, hög luft för det mesta, det luktar gott av multnande löv och sommarens hets har tynat bort och tid finns för tända ljus, tedrickning och att dricka te mörka kvällar. Skördetid och fortfarande mycket som blommar i trädgården.
Universitetskursen har börjat igen och jag går in i fortsättningskursen av Hållbart Familjeskogsbruk. Vi börjar med logistik vilket inte låter så upphetsande men det blir bara bättre senare hoppas jag när jag läser schemat.
Bokbussen stannade här igår för första gången. Vilken service, vilken lyx att den kommer hem till mig. Jag är djupt tacksam och imponerad över att viss service finns kvar på landsbygden.
Inatt har vi haft vårt första besök av vildssvin. En del av gräsmattan är precis uppbökat. Det blir lite pyssel med att lägga tillbaka torvorna. Gröna sidan upp för hela slanten. Hoppas att den där grisen bökar vidare någon annanstans.
Passar på att visa upp lite grand som jag åstadkommit på senare tid. Ett kort till en kollega som slutat på jobbet och resten LO-s.






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0