Tankar om TV

100309

Vi har en av Smålands sista tjock-TV. Här ska inte skaffas en ny platt TV bara för att alla andra gör så, den gamla duger gott. På den punkten är maken och jag lika envisa. Jag har förmodligen ärvt detta envisa drag från min far som kunde få likadana konstiga idéer. Nåja, mitt förhållande till TV och TV-tittande är komplicerat. Visst är TV förnämligt som nyhetsspridare och kunskapshöjare men med så mycket SKIT som florerar i alla möjliga olika kanaler måste man söka idogt för att hitta kvalitet. SVT är ett lysande undantag (oftast) från fördumningstelevisionen. Jag inser att snart nog blir jag gammal och kanske ensam och då är TV-n ett oerhört fint sällskap för många människor men tills dess: Live and let live. Livet är för kort för dåliga TV-program.

Sedan ganska länge stänger jag konsekvent av burken så fort det är dags för ett matlagningsprogram.
 
En annan form av program som ger mig rysningar är galor där självgoda pristagare tackar varandra för bragder i olika grad. Nu för tiden kan man ha en gala om det mesta fotbollsspelare, filmer, musik, gaypersoner etc etc.
 
Utröstningsprogram är lika avslagen och billig form av underhållning, här florerar en massa avarter. Det sjungs i kör, det dansas, man lyssnar på dansband och har talangjakter och alla ska förnedras och röstas ut med stora kvällstidningslöpsedlar till följd. Att de bara orkar bry sig.

Invigningar och avslutningar av OS och VM är lika avtändande som snus under läppen.

Melodifestivalen, NEJ TACK!

Det blir inte mycket över, men ingen regel utan undantag. Ikväll haltar den odräglige men slagfärdige dr House återigen in på scenen. Inte är det så värst mycket till TV-kvalitet men jag tittar :-)

Sådär, att verkligen få avreagera sig känns så mycket bättre. *TJING*.




Still going strong

Kommentarer
Postat av: Marie

Ha ha ha! Det här var skoj! Håller med dig om nästan allt du skrev! Underbart att jag inte är ensam om att vara en dinsosaurie vad det gäller tv! Avskyr galor men älskar OS-invigningen! :) Dokusåpor där människor kränker varandra gång på gång, nej tack! Däremot ja tack till inredningsprogram - men inte vilka som helst. :)

2010-03-12 @ 15:01:16
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0