Det gamla magasinet

100209

Vintern håller fortfarande ett stadigt grepp. Rejält med snö, men som tur är är det inte den bitande kylan längre. På fm satt jag med bokföringen, det är momsredovisningsperiod denna veckan, så jag måste ha allt klart för redovisningen och momsinbetalning. Dessan var rejält trött på fm och de stunder hon inte sov, var hon otroligt kelig och skulle hela tiden ligga i husses famn. På eftermiddagen var det en helt annan hund, myror i kroppen på henne och nästan odräglig med alla sina hyss. Jag var uppe på övervåningen och fortsatte med badrummets tak, känns som det aldrig skulle bli färdigt, men börjar att se slutet nu tycker jag. Dessan var naturligtvis med som hantlangare, och har förmåga att hitta allehanda saker att bära omkring på. För första gången var vovven på väg ner för trappan, hon vågade inte ta hela trappan, men det kommer säkert snart.
Här på gården finns en hel del hus, bl.a. ett magasin som förr i tiden nyttjades som förvaring av bl.a. äpplen från den stora äppelodlingen som fanns här. Tidigare har det också nyttjats som lager för sprit, då det förr fanns ett brännvinsbränneri här.



Det gamla magasinet.



En av de gamla fönstergluggarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0