Sommaremestern är slut

100815

Söndagen 8 augusti var det 1000 öppna trädgårdar i Sverige. Vi satsade på tre helt gentemot varandra olika trädgårdar i Häradsbäck. På första stället var det dessutom vernissage med stickalster. Såhär kan man om man vill och har lust (?) pryda sina redskap. På ett av ställena var det dessutom växtförsäljning, 20 kronor för alla perenner så nog köpte jag en del roliga tillskott till mina egna odlingar.

Hulevik triathlon är alltid en rolig tillställning, speciellt första momentet när de tävlande ska kasta sig i vattnet. Åtskilliga huttrade och tvekade innan de plumsade i.

Veden är färdigstaplad i källaren och maken har målat klart panelen och fönstren i blivande badrummet. Han har också slitit med att flytta alla byggställningar från fram- till baksidan av ladugården lagom tills snickarna kommer tillbaka från semestern.

Kantarellsäsongen är i full sving och vi är många som konkurrerar om skogens gula guld. Jag har förvällt och fryst in ett par omgångar, men den som har fått vill ha mer.

Det har blivit flera sköna cykelturer, den längsta gick till Getnö. En gård som har vildmarkscamping, kanoting, tennis, ponnyridning etc etc och där svenskar är i klar minoritet. Det var nog en mil i vardera riktningen och vi belönades med fika när vi kom fram. Lite älgkramning passade vi också på att göra. Den riktiga varianten hoppas jag stöta på om två månader live.

Vovven har kostat mig ännu mer i veckan. Hon fick tag på mina glasögon och bet sönder skalmarna svårt och vad värre var repade glasen rejält. De går inte att laga och det är urjobbigt att använda dem sneda och repiga som de är. Optikern gav mig domen, inte helt oväntat behöver jag progressiva glasögon denna gång och de går på sisådär 8 000. Suck.

Imorgon är det tillbaka till jobbet och jag har knappt någon ågren alls i år, kanske för att jag vet att jag har mer semester att ta ut, redan i september planerar jag lite ledighet.


Trädgårdsdesign möter stickat



Simning - första delmomentet i Hulevik Triathlon.



Älgkramare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0