Akvariet

090905

Julen 2007 fick jag ett akvarium av maken i julklapp. Då hade jag änge önskat mig ett sådant och hade mycket roligt med att inreda det och skaffa växter och fiskar. Sedan dess är det bara 2 fiskar som fortfarande är i livet. Den ene kallar vi gammelgäddan, men är egentligen en Pakistanbotia som håller rent från snäckor i akvariet. Han är en ljusskygg typ som mest gömmer sig i det underjordiska slottet. Den andre överlevaren är en av våra 4 guldbarber. De heter allihop Barbro för enkelhetens skull. Jag tröttnar aldrig på att titta på fiskarna och finner de både rogivande och en smula sorgliga. Deras frihet är ju onekligen begränsad.

På eftermiddagen var det växtmarknad i Vislanda anordnad av trädgårdsamatörerna. Jag handlade upp de 400 kronor jag hade med och kom hem med många raringar. Nu gäller det att hitta rätt ställe att placera dem på i trädgården.


Undervattensvärld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0