Intag

091019

Idag har jag gjort något som jag aldrig gjort förut. Jag har tagit in en fastighet för tredje gången till försäljning, det är klart mycket som hänt under tiden, främst interiört, sedan första gången jag sålde det. Första ägaren fixade till exteriören, men emigrerade sedan till England. Ägare nummer två höll på mycket inomhus och nu har ägare tre finputsat en hel den interiört. Allt är inte helt färdigt ännu, men har ändå blivit en väldigt speciell byggnad. Det är frågan om en gammal prästgård från 1824 som har renoverts till tidstypiskt skick samtidigt som den är bebolig med dagens krav. Skall bli skoj att ta sig an denna fastigheten en tredje gång.
Jag var i Vislanda på em och fick en handling undertecknad och samtidigt passade jag på att överaska hustrun med ett besök på hennes jobb. Väl utkommen därifrån möter jag brorsdotter med kompis som missat skolbussen hem. Lägligt att farbror kan erbjuda dem skjuts och då till på köpet kommer hem tidigare än vanligt.



Gamla prästgården i Kyrkhult är till salu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0