Julgransfröjd

091221

Av allt julpynt är det julgranen som har mest julkänsla för mig. Nu är den på plats och klädd i all sin prakt. Många av våra dekorationer har hängt med i många år och de är kärare än något nyproducerat och måste vara med. Menageriet har utökats på senare år, bockarna har fått en kompis, en liten gris som kommer att vakta julklapparna.

Det är kallt -16 och det är svårt att värma upp det här stora, gamla huset. Från och med inatt ska det bli varmare igen. Det har varit synd om maken som gått ute i skogen och stämplat hela dagen.

Vi har fått bekräftelse på valpens namn nu, hon får heta som jag ville, lilla Dèsirée.



Julefröjd i köket

Kommentarer
Postat av: Marie

Så fint namn nya vovven får! Och jättefin gran! Såg grisarna på Plantagen häromdagen och undrade var i hela friden man skulle ställa en sådan - NU vet jag! Det blev ju jättebra!



Har läst lite av era inlägg och undrar varje gång vad det innebär att man går i skogen och stämplar... Känner mig som en äkta stadsbo... :-/



Kramar och hälsningar från

Marie

2009-12-21 @ 22:14:15
URL: http://livsresande.blogspot.com
Postat av: mimmimarie

Jo, enligt min egen skogsexpert så är det när man mäter och märker skog inför en försäljning.

2009-12-22 @ 20:53:26
URL: http://orjanstorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0