Drömtorpet

090805

Biblioteket öppnade igen i Lönashult efter sommarlovet och där var naturligtvis jag också och lämnade och hämtade ett lass. Jag har först och främst lyckats ta mig igenom Leo Tolstojs klassiker Anna Karenina under semestern. Den har stått på min "vill läsa lista" länge och nu efter bröllopsresan till Ryssland blev det äntligen av. Dessutom har det blivit ett antal trädgårdsböcker och ljudböcker,  bl a nu senaste Carina Rydbergs "Den som vässar vargars tänder". En riktigt vidrig bok där jag i slutet mådde illa vid en realistiskt ingående beskrivning av ett brutalt mord på en flicka. Däremot kan jag rekommendera David Lagerkrantz bok "Syndafall i Wilmslow". Lite grand verklighetsbaserad handlade den om självmordet eller kanske var det mordet på den briljante engelske matematiker som som knäckte tyskarna enigmakoder under andra världskriget.

På kvällen var det visning igen i Steglehylte. Vovven och jag följde med maken för att med egna ögon se det populära stället som så många har visat intresse för.


Drömtorpet i Steglehylte


Härlig båtplats vid Åsnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0