Första adventshelg

101128

Snön har dalat ner i stort sett utan uppehåll under dagen. Maken har plogat en massa vägar och jag har bakat och läst. Inte precis läge för utomhusvistelse en dag som denna. Vovven har suttit och i sitt favoritfönster och spanat, hon spanar efter det mesta som rör sig, dock mest katter tror jag.

Första ljuset i advent tändes och versen jag ärvt efter moster lästes som vanligt. Den är bra, man kan använda den varje adventssöndag och bara byta ut ordningstalet.
"Första söndagen i advent,
detta lilla ljus blir tänt.
Barn på landet, barn i stan,
räknar dar till dopparedan".

Vår blogg är inte särskilt vältrafikerad men det finns andras som har desto mer besökare. "Uppbokad" firar sin 1000 besökare med att lotta ut en julklapp. Vem vet, kanske jag vinner.


Dèsirée på spaning



Maken fotar med nya stjärnlinsen på kameran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0