Borta bra men hemma bäst

100413

Hemkommen efter fyra intensiva dagar i Barcelona med mina kära arbetskamrater. Två av dagarna gick till resan, söndagen jobbade vi (lite grand i alla fall) och igår (måndag) fick vi helt fritt att göra vad vi ville. Det blev mest sightseeing och lite shopping och så åt vi tapas såklart. Det går inte att undvika i Barcelona och gott var det. Jag har visserligen bara skrapat på ytan men ändå fått en bra uppfattning om Barcelona. Här finns mycket att se och det blev en del kompromissande av vad jag ville se och vad som fanns tid till. Jag hade längtat efter att få se några av det arkitekturiska geniet Gaudis verk och hann med, bl a Park Güell, La Sagrada familia och Casa Milá. Trött och verkligen glad över att vara hemma. Möttes på Älmhults station av maken och vovven. Det var ett skönt återseende.



Taket på la Pedrera (Casa Milá)

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej! Long time no see!!! Spanar in här och oj, det hinner hända lite på en månad eller sisådär! Gaudis verk måste ha varit en upplevelse!!! Så skoj det låter med din resa och skönt att ni kom hem i tid också... :)

Kramen från Marie till Marie!

2010-04-19 @ 22:35:23
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0