Kantareller

090822

Lycka är att kunna gå ut bakom husknuten på morgonen och håva in någon liter med kantareller. Rensade, förvällda och infrysta blir det godis på smörgås i kommande månader. Jag tänker ta med och överaska mamma nästa vecka med en kantarellmacka.
I övrigt började jag gräva på en ny rabatt, halvmåneformad hade jag tänkt. Mina växter börjar få ont om plats, några behöver delas och så köper och får man ju nytt hela tiden. Maken snickrade ihop en enkel ställning till nya krusbärssträdet.
På kvällen hade vi glädjen att se goda dansk/svenska vänner hos oss på middag.



Skogens gula guld

Kommentarer
Postat av: annmari

mumsigt

2009-08-23 @ 10:28:38
URL: http://annmari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0