En installation

100212

Jag har jobbat på skrivbyrån i Växjö idag. Ute viner vinden och vintern är så kall, så kall. Dessan vill ideligen ut utan att ha något egentligt ärende. Det är nervpåfrestande.

Installationen av trollhassel behängd med min samling gamla glasögon har återuppstått. Den uppfanns på min Halmstadtid och hängde i många år i köket där på Slåttervägen. Nu pryder? den sin plats i den gamla eldstaden i köket där vi ändå inte kan elda. Förutom ett antal antika glasögon finns här lite prismor och pendyler av kristall och lite lav för att det hela ska få en liten naturlig touch.



Min installation

Kommentarer
Postat av: Marie

Så fint och personligt! Vet att ditt hem var underbart även på halmstadtiden men minns inte så många detaljer tyvärr... men denna var väl värd att återuppliva tycker jag!

Kram

Marie

2010-02-12 @ 22:20:10
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0