Ledig vecka

100914

Med över 70 komptimmar till godo tog jag hela förra veckan ledigt. Så skönt. Veckan var tänkt för vila och rekreation men vad händer? Jo, varenda dag var uppbokad med än det ena, än det andra men visst fanns det tid för mig själv också. Jag har cyklat långa rundor, plockat svamp, donat i trädgården, läst och scrappat, det som jag mår bra av. Dessutom hann jag med ett besök hos mamma i Halmstad i dagarna två.

Igår förtidsröstade jag dessutom, min medborgerliga rättighet eller kanske är det en plikt just för att det är en rättighet? I alla fall när man tänker på så många ställen i världen där de inte får rösta.

Vi avnjöt en kräftskiva tillsammans med bästa tyska grannarna. De sorgliga resterna syns nedan. Det är inte varje år vi äter kräfter, bägge föredrar vi nog räkor men krabba är min absoluta favorit bland skaldjur annars.


Kräftfestrester

Kommentarer
Postat av: Livsresande

Underbart mys med egen tid och göra sådant man så gärna vill göra! Älskar kräftor och skaldjur men är så in i bomben allergisk emot dem sedan några år och det är bedrövligt hemskt med just en sådan allergi.... :-((



Kram!

2010-09-15 @ 02:53:09
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0