Laddar

101010

Sista veckan har inte varit så munter. Jag har haft svårt att skaka av mig en infektion och t o m varit hemma från jobbet i ett par dagar för att vila. Vet egentligen inte vem som njöt mest, vovven eller jag, över att vi kunde gosa ner oss i sängen och sova länge på morgonen. Det enda andra positiva med sjukskrivningen är att jag hunnit läsa en hel del. Hela fyra avslutade böcker den här veckan. Mindre roligt att läsa har varit min universitetskurs. Logistik som vi håller på med nu är verkligen inte mitt ämne.

Natten till lördag hade vi än en gång besök av nassar i trädgården. Det ser ut som att en jordfräs har gått fram här, både hos oss och hos svärföräldrarna. Det är nästan så man vill överge älgjakten imorgon och istället vaka på de eländiga kräken. Nää, nu går jag för långt. Inget får komma emellan älgjakten. Bössan är inskjuten, polerad och magasinen laddade liksom jag och jaktradion också är. Det ska bli SÅ roligt! Undras om det går att sova inatt.

Trattkantarellsäsongen är här igen och vi plockade en korg full igår. Mmmm. Lördagskvällen tillbringades på bio i Ulvölokalen! Här fanns bio stadigt två gånger i veckan fram till mitten av 60-talet då väl TV blev en för stor konkurrent. Igår hade den gamla godiskiosken dammats av, biobänkarna satts fram på nytt och byn gick man ur huse för att gå på bio och uppleva en doft av gamla tider. Jättekul var det. Hoppas det blir fler gånger.


Äntligen trattkantareller


Höstfärger


Huvudpersonerna i mitt liv


Byns bio har t o m egna biljetter


Senaste veckans lässkörd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0