Födelsedag, 50-öringen och nya färdigheter

101001

Det får räcka som rubrik. Jag kommer inte på fler aktuella f-ord :-)

Den kära lilla 50-öringen gick i graven igår. Det är väl bara apoteket som kommer att sakna den. De flesta av deras varor har alltid kostat något och 50 öre. Jag har skramlat ihop en liten hög som blir lådvärmare ett tag framöver. I samma låda har jag också en hög med 25- och 10-öringar.

Maken fyllde år igår och jag hade tagit kompledigt så att vi kunde tillbringa dagen tillsammans. Vi åkte till IKEA i Älmhult, hans idé faktiskt och handlade. Lunch intogs på IKEA värdshus. Gott och dagen till ära när servitrisen veta att firade, fick vi en liten flagga på lunchbordet. På kvällen kom släkten på en bit mat. En av hans presenter var en förpackning om sju sockar, en för varje dag i veckan. Igår var det som sagt torsdag.

Ledig fredag och jag har äntligen tagit min första traktorlektion. Jag var inte lite stolt när jag tuffade runt på gården. Nästa lektion blir väl att backa med maskinen också. 

1 oktober är traditionsenlig premiär för rådjursjakt med hund. Vi släppte vovsingen för första gången och hon sprang runt i en timme och nosade men fick aldrig upp några spår. Vi provar igen på söndag med fler jägare och inbjuden hund.


Torsdagsfötter


Traktorförare

Kommentarer
Postat av: Livsrop

Såååå cooooolllltttt!!!!



Det kunde vi inte ana när vi satt på beachen och samtalade en kväll för sååå länge sen goa du! Underbart!!!



Ja - att du är ute och kör traktor alltså.... ;)

2010-10-01 @ 23:30:38
URL: http://livsrop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0