Ska vi våga äta murklor

100519

Just nu är det högsäsong för murklorna. Framförallt finns de på hyggen och det är där maken har funnit massor när han nu planterat säsongens sista granplantor. Jag har nog aldrig ätit murklor vad jag kan komma ihåg men maken uttalar sig om dem med nostalgi om hur gott en stuvning med murklor är. Numera avråds man väl från att äta murklor, ja t o m att fara långa sträckor med en murklor i bilen kan vara farligt. Bäst som jag skriver förväller maken svampen. Tre gånger förväller han, minst fem minuter varje gång och sköljer i kallt vatten mellan varje förvällning. Jag faller nog till föga och provar en omelett med murkelstuvning imorgon tror jag. Kanske...



Farlig frestelse?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0