Pingstdagen

100523

Borta bra men hemma bäst. Roligt att besöka västkusten ibland men ännu bättre att komma hem till de mina. Maken hade varit flitig i min frånvaro och gjort en massa och det ser så fint ut. Att det är pingsthelg känns inte så mycket nu när måndagen är vanlig arbetsdag. Jag kan inte förlåta Göran Persson att han knyckte den måndagen från oss. Planterat i blomsterlådor, blomstertobak och krasse har jag tänkt prova i år. Får se om det lyckas. Lök, sallad och rättikan har börjat titta fram i grönsakslandet.



Flaggdag



Häggen i blom - nu väntar vi syrenen. Det är alltså nu man ska ha semester.

Kommentarer
Postat av: Marie

Riktigt härlig vår med tid mellan hägg och syren... så gott att de inte blommar fullt ut samtidigt i år! Låter trevligt med västkusttid men alltid gott att komma hem! :)

2010-05-24 @ 00:23:08
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0