Insulin

100526

Det är många diabetiker som jag som med hjälp av inslin kan leva ett normalt liv. Tänk så skönt att leva i en tid då det finns hjälp att få. Sedan i måndags gör jag i samarbete med min läkare ett försök att sätta ut insulinet och istället testa med en tablett. Jag är lite skeptisk men resonerar såsom så att "vad har jag att förlora på att testa"? Det blir många blodsockerprover för att se hur jag ligger till och om vi ska öka eller minska dosen. Igår mådde jag väldigt dåligt men förhoppningsvis var det bara tillfälligt. Idag känner jag mig bra. Det vore verkligen underbart om det ginge att kasta sprutorna och bara leva på piller.

Maken klipper gräs i Ulvö tillsammans med en granne. Det ska bli fint till fredag när vi ska ha årets Ulvöfest. Jag jobbar i trädgården - vad annars?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0