Gräsänkling

100320

Idag är det 15 år sedan min farmor dog, tiden går fort, tycker inte det är alls länge sedan. På morgonen lämnade hustrun Dessan och mig för att fara till Halmstad och hälsa på mamma och träffa lite andra gamla bekanta. Vi är alltså hemma själva till i morgon eftermiddag. På förmiddagen fällde jag en lönn i mina föräldrars trädgård och har börjat att kapa upp den i lämpliga bitar så det går att få ved till öppna spisen från den. Jag körde upp tre tankar bensin med motorsågen men blev inte färdig. Jag kände att ryggen behövde lite vila, får ta resten en annan dag. Jag har också hunnit med att snöröja lite genom att trycka ut snövallarna på vägarna så snön smälter lite fortare och smältvattnet inte rinner ut på vägarna.



Den fällda och delvis uppkapade lönnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0