En tur till Halmstad

100321

En helg i Halmstad kan inrymma mycket. Inte bara hälsade jag på mamma som var själva meningen med resan utan jag träffade också min syster. Dessutom gick jag till biblioteket där Släktforskningens dag pågick. Trevliga sammanträffande med många gamla forskarvänner som jag inte sett sedan jag flyttade från Halmstad. Tyvärr var inte föreläsningen jag bespetsat mig på bra, utan jag gick därifrån efter sisådär 20 minuter. Inhandlade en bok om emigrantforskning. En mulen dag tänkte jag på allvar gräva ner mig i de som flyttade till Amerikat.

På väg över Nissan såg jag ett isflak komma flytande med två sjöfåglar på. Där är dagens bild tänkte jag och stod redo med kameran. Två små pojkar hade fått syn på samma sak som jag och sprang upphetsade fram och tillbaka och ropade åt sin mamma att "vi måste rädda fåglarna, de flyter bort". Ganska gulligt.

På Nyhem sammanträffade jag med mina scrapkompisar som hade träff med allehanda tävlingar. Jag blev sugen så nästa gång sitter jag förhoppningsvis där med dem.



Islossning

Kommentarer
Postat av: annmari

Kul att du tittade förbi. Ja vi får hoppas du kan vara med nästa gång



kram

2010-03-21 @ 20:00:03
URL: http://annmari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0