Takläggning

100630

Nu är Bertil och David i full gång med takbytet på ladugården. De är nu färdiga med att ha riktat taket rakt och nästa moment blir att lägga läkt som sedan plåten skall skruvas fast i. Idag har det inte varit riktigt lika varmt för dem att ligga på taket som tidigare i veckan, men jag avundas dem verkligen inte att jobba där i värmen. Vi har fått tid på söndag att trimma Dessan, skall säkert bli skönt för henne att slippa lite av sin päls nu i värmen.



Den färdigriktade framsidan på ladugården

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej på er igen! Oj, vad jag har läst mycket nu, har kommit av mig i det egna bloggandet helt så här i sommartid men har nu rustat upp bloggen så den är redo för nya ryck! :)



Väldigt skoj att läsa om ert liv och leverne och det ser mysigt ut i Småland onekligen - det där med bryggan gillade jag speciellt.



Allt gott, på återhörande!

Marie

2010-07-10 @ 21:07:48
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0