I ur och skur

100607

Både glädje och tårar idag. Klämde min ena finger på kvällen och det har svullnat rejält tyvärr. Hade sinnesnärvaro nog att få ringarna på en gång. Men FY så ont det gjorde. Satt med ispack en lång stund och hoppas att det ska fungera med fingrarna på tangentbordet imorgon. Regn och ruskväder får inte stoppa en hundägare. Vovven ska ut i alla väder och luftas.
Glädjen bestod i att jag jobbade min första måndag med nya arbetstider och döm om min förvåning om jag inte nästan hemma fick syn på bokbussen! Var ju alldeles tvungen att tvärnita och gå och kolla in läget. En mycket sympatisk bibliotekarie tog emot och jag gick där ifrån med en tung bokkasse och ett erbjudande om att få en alldeles egen hållplats för bokbussen till hösten. Det gläder såklart bokmalen i mig.
När jag berättade detta för mamma undrade hon vad bokbussen spelar för melodi. Jo, alltså hemglass som också har hållplats hos oss har ju sin musik.



Gott vatten att dricka i vattenpölar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0