Semesteraktiviteter

100729

Allt ifrån högsommarvärme till regn och +9°C har veckan bjudit på. Det är skönt med lite regn, tid att andas, tid att få en del gjort inomhus och gott för växterna. I trädgården börjar det anas pyttesmå broccolihuvuden, än så länge inte större än en lillfinger, men det lovar gott. Röda vinbär är plockade och gele kokad.

Väninnan Lena och jag har umgåtts en dag över knäckebrödsbak. Hälsingeknäcke och chiliknäcke blev väldigt lyckade. Jag valde att dekorera köket med några av dem och maken riggade upp en stång på lagom höjd.

Maken har också fått in veden under tak innan regnet kom, nu ska den "bara" staplas också. Han har även pysslat lite badrummet vars renovering legat nere i flera månader. En stor del av baksidan av ladugårdstaket har han hunnit med att plocka ner samt stämplat och jobbat med mäkleriet. Det vimlar av getingar hos oss, liksom på andra ställen och maken har blivit stungen.

Min bil har fått sig ett par nya sommardäck och under tiden montering pågick hade jag en timme att slösa bort i Lönashult. Det är inte helt lätt. Jag fyllde den med promenad, besök hos en f d granne på äldreboendet och inköp av lite garner.

Igår kväll gick en årliga rockfesten i Hulevik av stapeln. Tyvärr regnade mycket publik bort men vi var några trofasta som gick dit och blev underhållna av Rayburn Anthony från Memphis. De flesta gömde sig under ett paraply men det fanns de som festade loss ordentligt och dansade också.
















Kommentarer
Postat av: annmari

du ser ut att ha en bra semester :-)

2010-07-29 @ 17:30:12
URL: http://annmari.blogg.se/
Postat av: Fille

Tack för att ni kom. Hoppas att nästa sommarparty blir regnfritt. Fille & Lena

2010-07-30 @ 18:16:54
Postat av: Marie

Hej hej, så fina bilder från knäckebaket - det var ju för festligt att vi fick samma idé båda två, det håller jag med om! :) Måste dock erkänna att det i mitt kök bara skulle se märkligt ut att hänga upp knäcke på det där gammelviset men hos dig ser det urtjusigt ut! kram

2010-08-01 @ 20:51:57
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0