Takmålning

100119

Seg dag idag, jag har haft nattpasset med vovven och hon har haft lite ont i magen och därför var jag tvungen att ut med henne två gånger och sedan var det lite svårt för henne att somna och ännu värre för mig. Tur att jag har kunnat styra min dag själv idag förutom att jag har passat vovven. Jag har målat takbräderna för andra gången idag, målar med linoljefärg, så det tar lite längre tid än moderna färger, men resultatet blir ju ett helt annat med "riktig" färg. Bräderna skall ha en omgång färg till, sedan är de färdiga för montage i det nya badrummet.
Hustruns moster med man firar idag sin 36-åriga bröllopsdag och de har sedvanligt blivit gratulerade av brudnäbben, hustrun här i huset.



23 bräder målade två gånger och nu liggandes för att torka.

Kommentarer
Postat av: Marie

Och jag tycker jag målar på av sjutton.... :)

2010-01-20 @ 23:53:53
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0