Nytt snöblad

100213

I natt har det kommit en hel del ny snö och dessutom har det blåst, så det har drivat en hel del. Redan på morgonen ställde jag kosan mot Tånnö som ligger söder om Värnamo. I Tånnö inhandlade jag ett nytt snöblad till den nyinköpta traktorn. Jag hade hittat bladet på Blocket och det föll mig i smaken. Det var ju inte frågan om värdens bästa väder att köra i, men jag tog det försiktigt och var hemma vid lunchtid. I eftermiddag har jag tagit till den gamla traktorn och skottat snö med den, jag får se om jag lyckas montera det nya bladet på den andra traktorn i morgon. Det skulle vara bra om det lyckades, för snömängderna börjar nu bli rätt rejäla och jag har svårt att klara av dem med den gamla utrustningen. Matte och Dessan har varit själva hemma stora delar av dagen, tycker det är bra att de får vara tillsammans ibland. På kvällen åt vi lövbiff av älg, en av de maträtter som jag tycker allra mest om.



Det nya snöbladet lastat på släpkärran

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej och tack för stämplingsförklaringen! Nu vet jag! Skoj att du hittade bladet du letat efter och Glad Alla Hjärtans Dag på er alla tre!

Marie

2010-02-14 @ 12:21:57
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0