Gamla bruksföremål

100227

Gamla bruksföremål är intressanta och många gånger vackra. En aldrig så blygsam samling har vi lyckats få ihop. De här grejorna som fanns i stort sett i varje hem förr i världen är inte särskilt dyra idag eller svåra att hitta på t ex loppis. De passar dessutom bra i ett gammalt hus. Jag håller alltid ögonen öppna för nya roliga grejor.

Maken har jobbat med traktorn men inte lyckats få allt med det nya snöbladet att fungera. Jag har städat. Trist värre men det matchar vädret ute. Regnet på morgonen har tagit hårt på snön. Det är bra att det sjunker undan lite innan nästa omgång kommer imorgon och på måndag.



Sockertång, ullsax och locktång från anno dazumal



Tämligen vanlig kaffekvarn med slitage runt knoppen, fin patina heter visst sånt



Gammalt litermått som passar utmärkt att ha hundgodis i



Med detta redskap repades linet genom att kammas genom de vassa spikarna



Såddkanna för skogsfrö



Såll att rensa mjöl med

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj, vilken fin samling! Påminner om pappa och hans frus hus - de hade mängder med gamla arbetsredskap i hallen och trapphuset. Skoj att se! :) Hoppas innerligt jag kan ta min smålandstur denna vår... men vill det ska vara mindre med snö ute då och lite mer vår... men vi får se hur det blir! kram

2010-03-01 @ 14:24:37
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0