Bokrea

100226

En av årets absoluta höjdpunkter är bokrean. En favoritdag som jag har markerat i almanacken sedan de tidiga tonåren. De enda bokreor jag missat på dryga 30 år inföll de år jag bodde i Storbritannien. Av de ca 28 jag har besökt på platser runtom i Sverige där jag bott; Smålandsstenar, Växjö, Borlänge, Halmstad och nu Växjö igen tror jag bara jag återvänt tomhänt hem vid två tillfällen. Numera blir det inte så mycket romaner vilket alltid fyllde kassen förr i världen. Min vana trogen styr jag stegen först till historiaavdelningen men där var inte mycket som föll mig i smaken i år. Det blev bara två böcker en om hur man leker med och aktiverar sin hund och en om renässansens inredning, den senare en riktig tegelsten. Dessutom bar jag hem två böcker till svärmor.



Bokälskare vimlar

Kommentarer
Postat av: Marie

Oh, ja, bokrea är en otroligt stor dag på året! I år tycker jag den var mindre än vanligt... men ändå gjorde jag några fynd... :) Tänker att ett år ska komma där det sker att jag inte handlar.... var i alla fall in i en bokhandel i lördags utan att handla... Ett steg i rätt riktning...

Jag har tack och lov tid att läsa, annars skulle jag bli tokig i och med att jag inte träffar så mycket folk...

Kram på Marie från Marie

2010-03-01 @ 18:51:20
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0