Tredje advent

101212

Maken fick skönt besked i måndags och blev bra omhändertagen. Från det att jag registrerade honom på vårdcentralen kl 10 till det att han ringde mig kl 12.05 för att berätta att foten var ok, ingen skelettskada således, hade han hunnit med läkarbesök, att köra de 30 km till Växjö, röntgas och vänta på besked där. Det är vår svenska sjukvård när den är som bäst. Bra och snabbt omhändertagande och allt klaffade. Vi var så lättade att foten är ok, nu kan han gå obehindrat och ha skor på sig igen.

Jag har varit hos frissan och kapat en dm på längden av kalufsen. Det gjorde susen. Nu har jag en slags mjuk page och hoppas trivas med den.

Maken har jobbat vidare i badrummet och alla klinker är lagda, fogad och tvättad. Nu ska det stå några dagar och stelna eller vad det gör innan han kan gå vidare till nästa moment.

Vi gick en vindpinad promenad idag. Underställ, yllemössa och tjock täckjacka med huva höll knappt kylan borta. Vovsingen är den ende som inte låter sig bekommas av vädret. Hon har dessutom fått en ny utsiktsplats i fönstret till mitt arbetsrum, komplett med kudde. Igår fick hon rasa av sig när hon lekte med kompisen Alfred som är nästan lika gammal och lika stor som hon. Det var en mycket trött vovve igår kväll.


Översnöad brygga med picknickplats


Klinkers tvättas efter fogning


Room with a view

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0