Drömmen om bokmässan

101212

Jag hoppas att en länge närd önskan om att åka till bokmässan i Göteborg blir realiserad nästan år. Temat för 2011 är Tyskland och tyska författare. Jag har börjat mina förberedelser inför detta evenemang och kommer att lägga mycket av krutet på min skönlitterära läsning på allt tyskt. Siegried Lenz och Uwe Timm var två nya bekantskaper. Jag gillade "Upptäckten av currywursten" mycket och vill läsa mer av denne författare. Undrar just om min skoltyska räcker för orginalspråk. Dessutom bara måste jag smaka currywurst nästa gång vi är i Tyskland.

Det svenska inslaget var dels Torgny Lindgren, alltid bra och Karin Brunk-Holmqvist nya bok Stenhimlen. Den är liksom hennes andra böcker en ganska enkel historia som är småtrevlig att läsa, kanske främst för att böckerna utspelar sig på Österlen.

I tisdags skulle svärmor och jag varit på författarkväll i Grimslöv med Katarina Mazetti. Tyvärr insjuknade hon och det hela ställdes in. Vi får hoppas på något trevligt evenemang nästa år istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0