Fast anställning

100826

Nu är jag således fast - fast anställd på vårdcentralen efter 2 år som vikarire. Det känns gött. Vi har firat med att knäcka en flaska bubbel som legat och väntat i 2 år.

Ena sidan av ladugårdstaket är fint nu och snickarna är och jobbar på baksidan. Arbetet har legat nere under semestrarna.

I söndags ordnade vi en cykelutflykt med byalaget. Det var en trevlig eftermiddag där svenskar, danskar och tyskar - bofasta och sommargäster umgicks och hade det trevligt. Vi hade ordnat lite superstartävlingar och karlarna briljerade i slå i spik.

Ett roligt tillskott till gården är järnvägsklockan vi har satt på garaget. Den hittade jag i en fyndlåda i Värnamo förra vecka, de hade bara ett exemplar kvar och det knep jag.


Vi firar med bubbel


Det nya taket på ladugården


Järnvägsklockan som numera pryder Örjanstorps garage


Paus på väg


Fika smakar gott väl framme


Maken tävlar i spikislagning


Intresserad åskådare

Kommentarer
Postat av: Marie

Grattis!!! Härligt att vara fast - fast det trodde jag du redan var... men ändå grattis!!! :)



Härligt med granntrevligt, kram!

Marie

2010-08-29 @ 16:00:14
URL: http://livsresande.blogspot.com
Postat av: Marie

Visst ja - snyggt tak - det glömde jag ju skriva! ;)

2010-08-29 @ 16:01:00
URL: http://livsresande.blogspot.com
Postat av: annmari

Grattis. Skönt att slippa tänka på det mer

2010-08-29 @ 17:57:49
URL: http://annmari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0