Föreläsningsförening

091029

Idag har det blivit mycket bilåkande. På förmiddagen var jag på vårdcentralen i Vislanda och fick min hals kontrollerad efter att haft ont i den i 4 veckor. Det är troligen frågan om ett virus och det får ta den tid det tar att läkas. Jag fick medicin mot svamp i halsen, men tror inte det är frågan om det. På eftermiddagen var jag på Sparbanken i Grimslöv och hade tillträde på fastigheten i Odensjö. Efter tillträdet åkte jag till Vislanda och hämtade hustrun på hennes jobb. Vi åkte till Alvesta där hon inhandlade ett par hörselskydd att använda vid jakt. När vi var i Alvesta tog vi tillfället i akt att äta ute, för andra gången denna veckan. På hemvägen besökte vi NTO-IOGTgården i Vislanda och lyssnade på ett föredrag med Lars-Olof Hallberg om den siste bonden i Tämmesboda. Lars-Olof är en fantastisk fotograf som dockumenterat syskonens liv på gården där de levt den största delen av sina liv.



Boken om det strävsamma syskonparet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0