Delikatess

091001

Ny månad och det märks verkligen att hösten är i antågande, regn och kallt. Jag har idag varit och stämplat skog i Holmahult, har några dagar till där innan jag är färdig. Kom en rejäl regnskur på förmiddagen, så vi fick fly till bilen i drygt en halv timme för att inte bli helt genomdränkta. På hemvägen var jag inne hos Åkes i Tingsryd och hämtade en rådjursskinka som jag lämnat in för rökning. Rökt rådjur är en ev de finaste delikatesser man kan tänka sig. Jag köpte också några grillkorvar där. Det blev bara en kort visit hemma för att gå ut med vovven och duscha. Sedan for jag iväg till Grimslöv och tillträde på en fastighet. Efter tillträdet blev köparna och jag hembjudna till säljarna på en mycket välsmakande paj och efter det äppelkaka med vaniljsås. Hustrun var på kvällen, tillsammans med vovven och besökte en av våra tyska vänner. Rösten börjar så sakterliga komma tillbaka hos hustrun.




Rökt rådjurslår, en delikatess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0