Skogsdag

091107

Vi for till Grimslöv på skogsdag. Jag kände igen mycket från universitetskursen jag läser f n och kastade mig med liv och lust in i en gallringstävling t o m, vem hade trott det för några år sedan. Hemma på gården kom lövblåsen fram och vi rensade i alla fall den grusade gårdsplanen på löv och fick bort en del från gräsmattan. Det är ett tungt evighetsjobb om man har lönn. Gåsen till morgondagens gåsmiddag är stekt och det är mer än väldoft som spridits i huset.

Sent på eftermiddgen ringde en av våra grannar. Hon hade kört på ett rådjur på våra marker. Vi tog hund, bössa och pannlampor och gav oss ut på eftersök. Vovven visade klara tecken på att känna ett spår men tiden var emot oss. Det mörknade snabbt och vi var tvungna att ge upp eftersöket.

Har fått respons på min första tenta i kursen Hållbart Familjeskogsbruk. Det gick mycket bra 54.5 poäng av 56. Detta är jag såklart mycket nöjd med och det sporrar de vidare studierna.



Här gäller det att välja vilka träd som ska bort i nästa gallring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0