Sista semesterdagen

090717

Det är min sista egentliga semesterdag, den kommande helgen hade jag ju hursomhelst varit ledig på. Förmiddagen gick åt till att gräva en rabatt att stoppa mina nya växter i. Bror duktig inom mig tittade fram och jag kokade röd vinbärsgele och gjorde lavendelhonung.

Eftermiddagen tillbringade vi på en ö i Åsnen alldeles själva. Badade inte men åh vad vi njöt av picknick i sköna omgivningar och lyssnade till kluckandet mot stranden. Vovven var med och var strängt upptagen med att utforska överallt. När jag vadar man längs strandkanten kan jag inte hjälpa att bli förvånad över hur vilken livskraft växterna har. På sina ställen är trädens rötter helt frilagda och bildar vackra formationer.


Vid strandkanten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0