Släktforskning i Halmstad

090827

Jag har varit tillbaka i Halmstad i dagarna två, främst för att besöka mamma, men hann också med en del ärenden och denna gång passade jag på att titta in hos Hallands Släktforskarförening. Just denna förening och dess lokal är bland det enda jag riktigt saknar från Halmstad. Gemenskapen kring släktforskningen och dess problem är härlig. Många är de gåtor bland mina anor har jag försökt lösa bland föreningens arkivalier, register och med hjälp av dess datorer. Här finns alltid likasinniga att diskutera med och få tips av.

På kvällen fick jag låna min systers spikmatta en stund. Det var rikigt skönt att ligga mot den en sisådär 20 minuter. Efteråt hade jag rejälv apelsinhud. Den natten sov jag väldigt gott också. Tillfällighet?


Släktforskarrummet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0